آموزش بازی سازی و گیم میکر و کار های جالب - game maker - سورس-آموزش  گیم  میکر _amn1381 و گیم میکر و آموزش گیم میکر

آموزش بازی سازی و گیم میکر و کار های جالب - game maker - سورس-آموزش گیم میکر _amn1381 و گیم میکر و آموزش گیم میکر

آموزش ساخت بازی وبرنامه با گیم میکر و دانلود بازی هایی که توسط ان ساخته شده آیا دوست دارید بازی بسازی هر سورسی در خواست دارید بگید بسازم تا نا کام نمونید و نتونید بازی تون را کامل کنید game maker - game maker studio- gm8 - gms - بازی
آموزش بازی سازی و گیم میکر و کار های جالب - game maker - سورس-آموزش  گیم  میکر _amn1381 و گیم میکر و آموزش گیم میکر

آموزش بازی سازی و گیم میکر و کار های جالب - game maker - سورس-آموزش گیم میکر _amn1381 و گیم میکر و آموزش گیم میکر

آموزش ساخت بازی وبرنامه با گیم میکر و دانلود بازی هایی که توسط ان ساخته شده آیا دوست دارید بازی بسازی هر سورسی در خواست دارید بگید بسازم تا نا کام نمونید و نتونید بازی تون را کامل کنید game maker - game maker studio- gm8 - gms - بازی

آموزش ساخت فروشگاه آیتم در گیم میکر

توی اکثر بازی ها ، شما می تونید با امتیاز یا پولی که به دست میارید آیتم های بازی رو بخرید و راحت تر بازی کنید . ساخت همچین فروشگاهی توی گیم میکر هم کار خیلی راحتیه و با چند خط کد قابل انجامه ! حتی اگه بخواید می تونید با اکشن هم اونو بسازید ! توی این پست یاد می گیرید که چطور با استفاده از جی ام ال (زبان برنامه نویسی گیم میکر) این فروشگاه رو بسازید .

  

برای ساخت یه همچین فروشگاهی ، نیاز به یه متغیر پول دارید که وقتی کاربر یه آیتم بخره ، از اون یه مقداری کم شه . این متغیر می تونه توی بازی زیاد شه .

برای ساخت متغیر ، می تونید از این کد استفاده کنید :

name اسم متغیره که می تونید هر چی میخواید بزارید . ۰ هم مقدارشه . روش های دیگه ای هم هستن ولی این روش از بقیه روش ها راحت تره . برای بیشتر یا کمتر کردن متغیر هم می تونید به جای = از -= یا += استفاده کنید (البته توجه کنید برای این کار اول باید متغیر ایجاد شده باشه) . خب بعد از ایجاد متغیر توی یه آبجکت ، باید یه آبجکت واسه ی خریدن بسازیم ، مثلا یه آبجکت که با کلیک روی اون متغیر کم بشه . یه آبجکت جدید بسازید و ایونت Left Button که زیر مجموعه موس هست رو واسش ایجاد کنید ، تا هر وقت روی آبجکت کلیک چپ شد کد های آبجکت اجرا بشن . حالا توی ایونت این کد رو بنویسید :

توی این کد با استفاده از if چک کردیم که اگه پول به اندازه قیمت آیتم بود (که اینجا ۱ در نظر گرفته شده) ، به مقدار قیمت که ۱ هست از متغیر کم شه و بعد متغیر kelid مقدارش ۱ بشه . kelid متغیری هست که واسه آیتم در نظر گرفته شده ، یعنی مثلا اگه آیتم خریده شد ، مقدار این متغیر تغییر کنه و بعد توی بازی چک بشه که اگه این متغیر ۱ بود ، اون آیتمی که خریدیم در اختیارمون قرار داده بشه . توجه کنید برای همه ی آیتم ها نباید از یه متغیر استفاده کنید ، مثلا برای آیتم جون از joon یا … استفاده کنید . اگه هم می خواستید در صورتی که از قبل آیتم رو داشتید ، دوباره اون خریداری نشه ، می تونید به جای کد بالا ، این کد رو بزنید :

اینا یه سری موارد اصلی ساخت فروشگاه بودن که می تونید با اون ها هر طور که دلتون میخواد فروشگاهتون رو بسازید .

امیدوارم که از آموزش خوشتون اومده باشه .

موفق باشید :)

نظرات 1 + ارسال نظر
حمید پنج‌شنبه 1 بهمن 1394 ساعت 01:03

ممنون عالی بود

ممنون از نظر شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد